"från vildhäst till ridhäst"

Den 3 april 2009 satte sig jag & min mamma i bilen för att åka och titta på den lilla islandshästen som jag nästan redan hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa.
När jag såg honom för första gången sa mitt hjärta något helt annat, det var ju honom jag hade väntat på.
Jag glömde alla tankar om allt jobb som jag hade framför mig och efter bara 2 veckor stod han i stallet och han var min.
Nog fick jag allt veta vad svett, blod & tårar innebar!
Det har varit en resa fylld av just svett, blod & tårar,
men även kärlek.
I denna blogg kommer jag berätta om vår resa från början fram tills nu och sen kommer ni få fortsätta följa vår livsresa härifrån.
Jag hoppas att någon liten själ därute orkar ta sig tid att läsa och kanske slänga in en kommentar då & då.
/ Evelina

lördag 8 maj 2010

Paulina-träning!

i torsdags tränade jag för Paulina!
världens bästa tränare & vän.
Pga den förra sadeln jag hade har Brimi blivit ojämt musklad för att jag inte har suttit bra i den och den har inte legat särsklit bra.
Nu när jag har en mycket bättre sadel känner man det så otroligt mycket mer,
han är som en klocka i vänster, helt underbar att rida.
Passar mig som handen i handsken, verkligen fantastisk!
Sen i högervarvet är han stel och orkar inte gå högerställd och orkar inte runda sig,
jag behövde hjälp och tack vare paulina som alltid ställer upp har vi börjat jobba på problemet!

Vi började mest med att han skulle böja på halsen åt höger och efter mycket beröm, eftergift och tålamod började det faktiskt gå bättre!
efter en stund skrittade vi på en volt över 2 bommar och hans kropp fick inte komma utanför linjen längst ut på bommarna som paulina ritat, men han skulle vara ordentligt högerstäld.
Han var hur duktig som helst!
I slutet av lektionen kändes han redan mjukare och lättare att rida,
paulina är bäst på att förklara!
hon är en klippa som hjälper mig,
så nu vet jag lite hur jag ska fortsätta träna så får vi hoppas att det blir bättre & bättre!
Tack Paulina för all hjälp, du är en klippa! <33

1 kommentar: