"från vildhäst till ridhäst"

Den 3 april 2009 satte sig jag & min mamma i bilen för att åka och titta på den lilla islandshästen som jag nästan redan hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa.
När jag såg honom för första gången sa mitt hjärta något helt annat, det var ju honom jag hade väntat på.
Jag glömde alla tankar om allt jobb som jag hade framför mig och efter bara 2 veckor stod han i stallet och han var min.
Nog fick jag allt veta vad svett, blod & tårar innebar!
Det har varit en resa fylld av just svett, blod & tårar,
men även kärlek.
I denna blogg kommer jag berätta om vår resa från början fram tills nu och sen kommer ni få fortsätta följa vår livsresa härifrån.
Jag hoppas att någon liten själ därute orkar ta sig tid att läsa och kanske slänga in en kommentar då & då.
/ Evelina

lördag 1 maj 2010

åter igen ber jag om ursäkt!

som rubriken säger, förlåt igen för megadålig uppdatering.
har inte haft något att skriva då lillkillen faktiskt mest fått vila,
men jag ger det ett försök igen att vara aktiv på denna bloggen.
blir mer peppad om folk kommenterar, annars vet jag ju inte om någon ens orkar läsa?
och då vet jag inte om jag pallar engagera mig faktiskt.

i onsdags var paulina med i stallet och skulle fota,
så vi tog ut brimi på en liten skrittrunda.
han är så duktig, när hästar i hagen precis intill där man rider far av i full galopp så gör han inte ett enda försök att springa efter. Min underbara fina!
han har dock blivit lite busig, skulle trava några steg på en stig i skogen och han skulle genast börja bocka haha. sötnöten!
man kan ju inte bli arg på honom heller för han är bara glad,
tycker så synd om honom att jag inte har någon sadel att rida i så vi kan rida ut och så han kan få rasta av sig och sträcka på sig ordentligt..
jag hatar det med hästar, att det alltid alltid ska vara något problem..
idag har vi iaf provat marcus sadel på brimi i stallgången och ja, den ligger inte helt bra.
Men svårt att se så, ska prova rida i den imorgon och se hur det känns.
Ska även mäta brimis rygg osv imorgon så vi kan ringa hit en sadelutprovare och få en perfekt sadel,
man behöver ju inte skapa problem när man kan hindra dem innan det händer.
Tråkigt bara att det inte passar, men förhoppningsvis hittar vi en bra sadel snart.
har letat runder på internet i flera timmar efter sadelutprovare med begagnade sadlar som håller till i skåne och som ska vara bra oxå, inte helt lätt!
så nu är jag helt slut i huvudet på allt vad sadlar heter faktiskt, blä på det.

Det blev lite ointressant text kanske, men skrivit lite iaf & imorgon lovar jag att uppdatera efter ridturen!


min bästa vän,
den bästa någon kan få.

1 kommentar: