"från vildhäst till ridhäst"

Den 3 april 2009 satte sig jag & min mamma i bilen för att åka och titta på den lilla islandshästen som jag nästan redan hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa.
När jag såg honom för första gången sa mitt hjärta något helt annat, det var ju honom jag hade väntat på.
Jag glömde alla tankar om allt jobb som jag hade framför mig och efter bara 2 veckor stod han i stallet och han var min.
Nog fick jag allt veta vad svett, blod & tårar innebar!
Det har varit en resa fylld av just svett, blod & tårar,
men även kärlek.
I denna blogg kommer jag berätta om vår resa från början fram tills nu och sen kommer ni få fortsätta följa vår livsresa härifrån.
Jag hoppas att någon liten själ därute orkar ta sig tid att läsa och kanske slänga in en kommentar då & då.
/ Evelina

fredag 16 april 2010

Fullt ös!

ojoj vad det hänt mycket idag!
min fina underbara vän har varit med och fotat idag :)
kommer bilder på det senare i helgen när jag fått dem & så.

Började med att trilla av precis när jag hoppat upp!
typ 1 sekund efter.
men det är bra evelina, det är smidigt. (y) ;)
Sen tog vi & red upp till skogen,
brimsan var gaaalen!

Väl i skogen hoppade jag av och vi gick runder och fotade lite på olika fina ställen,
sen skulle jag få ner honom i bäcken.
Han ville verkligen inte, han vågade inte..
men sen när all press släppte och jag bara bad honom att lita på mig & gå ner i bäcken,
då gick han.
jag var så glad & stolt att han litade på mig och gick ner till mig,
min fina prins!
Sen gick han i alla bäckar bara jag oxå gick med honom :')
Påväg hem var han helt galen,
han hoppade rakt upp i luften några gånger.
haha crazy horse!

Eftersom han var så full med energi släppte vi honom i padocken & lät honom springa av sig,
det behövdes ;)
han hoppade & bockade och höll på som en galning.
Det är inte lätt att vara 4 år & ha mycket energi i kroppen!
Tänkte att vi skulle lära honom ligga och vi kom en bit på vägen,
redan idag lärde han sig att gå ner i kompliment!
han är inte dum inte, fattar saker hur snabbt som helst & gör matte stolt.

Idag fick jag även för mig att jag ville prova hoppa för första gången,
bara ett litet litet kryss men endå.
i leggings & klänning, barbacka! (y)
men han var jätteduktig :')
Sen slutar det alltid att vi gör som paulina säger & rider i halsring..
hm, har hon dålig eller bra inverkan på mig... ? ;)
det gick iaf jättebra till slut,
han börjar förstå mycket bättre nu & jag kunde stanna själv och svänga för det mesta.
Han är så bra, det finns ingen som honom.
Min fina eldpojke, han betyder allt för mig. :')

Tack Paulina för en underbar dag,
med underbara bilder & underbart sällskap! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar