"från vildhäst till ridhäst"

Den 3 april 2009 satte sig jag & min mamma i bilen för att åka och titta på den lilla islandshästen som jag nästan redan hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa.
När jag såg honom för första gången sa mitt hjärta något helt annat, det var ju honom jag hade väntat på.
Jag glömde alla tankar om allt jobb som jag hade framför mig och efter bara 2 veckor stod han i stallet och han var min.
Nog fick jag allt veta vad svett, blod & tårar innebar!
Det har varit en resa fylld av just svett, blod & tårar,
men även kärlek.
I denna blogg kommer jag berätta om vår resa från början fram tills nu och sen kommer ni få fortsätta följa vår livsresa härifrån.
Jag hoppas att någon liten själ därute orkar ta sig tid att läsa och kanske slänga in en kommentar då & då.
/ Evelina

onsdag 14 april 2010

what a feeling!

gud vilket underbart väder!
jag får sånna underbara vårkänslor, man blir ju helt överlycklig.
jag tror att min lilla häst oxå fått sig en del vårkänslor att dömma av dagens ridtur! ;)

eftersom vädret var så underbart tänkte jag att jag skulle rida en lite längre runda idag, (barbacka såklart)
bara jag, brimi & musik.
i början av rundan hade vi lite diskutioner för brims tyckte inte alls som jag tyckte,
men sen var han hur fin som helst!
travade i en lugn samlad trav och var bara helt underbar :')
lät honom galoppera hur fort han ville i en uppförsbacke och det var bara sååå underbart..
duktiga hästen!

vi mötte en traktor men brimi brydde sig inte ett dugg, det enda han bekymrade sig över var att han var tvungen att stå still - det var ju jättejobbigt! ;)
när vi sedan rider mellan en annan traktor som var igång & en ställning med lite plast, då blev han rädd.
men inte för traktorn inte, plasten var ju livsfarlig..
haha brimi blev verkligen dörädd och skulle ut i åkern osv.. men han gick duktigt förbi till sist ;)

1  minut efter denna bilden är tagen tyckte jag vi skulle trava lite,
men brimi tyckte vi skulle galoppera!
så jag tänkte att vafan klart vi kan galoppera,
men brims hade helt andra tankar...
han satte av i en jävla galopp och efter bara 3 sekunder satt jag på halsen på en häst som stack & bockade samtidigt!
det var lite nära-döde-upplevelse..
hahaha, han har ju så kort hals så det var ju skitsvårt att hålla sig fast.
Men han var ju bara glad!
dock fick jag ju kämpa med att få stopp på honom och få honom att sluta bocka,
inte så roligt att flyga av när man är ute och rider själv..
men det gick bra & sen skötte sig prinsen bra resten av rundan. :)
mitt underbara hjärta, vad skulle jag göra utan honom? :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar