"från vildhäst till ridhäst"

Den 3 april 2009 satte sig jag & min mamma i bilen för att åka och titta på den lilla islandshästen som jag nästan redan hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa.
När jag såg honom för första gången sa mitt hjärta något helt annat, det var ju honom jag hade väntat på.
Jag glömde alla tankar om allt jobb som jag hade framför mig och efter bara 2 veckor stod han i stallet och han var min.
Nog fick jag allt veta vad svett, blod & tårar innebar!
Det har varit en resa fylld av just svett, blod & tårar,
men även kärlek.
I denna blogg kommer jag berätta om vår resa från början fram tills nu och sen kommer ni få fortsätta följa vår livsresa härifrån.
Jag hoppas att någon liten själ därute orkar ta sig tid att läsa och kanske slänga in en kommentar då & då.
/ Evelina

söndag 18 april 2010

vilohelg.

brimi har fått vila nu i helgen,
han har tappat en sko så.. :(
men leker nog lite med honom imorgon & så får vi se vad veckan bjuder på.
Därför har jag inte mycket att skriva här just nu,
men här kommer några bilder från photoshooten i fredags.

Titta - Njut - KOMMENTERA!





Han är mitt allt, vad mer kan jag säga?

1 kommentar:

  1. Fina ni är ihop, fina bilder. Roligt att läsa om andras hästträning och vardag. Har själv satt mig i sitsen nu...spännande!:-)

    SvaraRadera